معرفی وبلاگ
ندانم که این مرز مینو سرشت که گویی بهشت است از زرع و کشت کدامین بر و بوم ارزنده است که طنازی او برازنده است عروس طبیعت بت دلستان که پوشیده پیراهن پرنیان بود اصفهان، اصفهان، اصفهان، که بی او صفایی ندارد جهان بود اصفهان جلوه ای از بهشت بویژه به هنگام اردی بهشت مگو اصفهان است نصف جهان نیرز جهان هیچ بی اصفهان بود اصفهان قلب ایران زمین بود اصفهان به ز ما چین و چین
دسته
شاهنامه
گروه اصفهان شناسي زنده رو د
دانلود كتاب
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 126437
تعداد نوشته ها : 82
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
معرفي نگارستان امام خميني ( ره )
 با توجه به نقش مردم اصفهان در تشكيل ، حفظ و تداوم جمهوري اسلامي و علاقمندي شهروندان دارالمومنين  اصفهان به حضرت امام خميني (س ) و پايگاه رفيع فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي ايشان به پيشنهاد جمعي از ياران حضرت امام  و موافقت يادگار گرامي ايشان مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد احمد خميني (ره) و با مساعدت مسئولين محترم وقت استان ( استاندار ، شهردار و نماينده ولي فقيه ) ساختمان نيمه تمام گالري هنر متعلق به شهرداري اصفهان به موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (س) استان اصفهان واگذار و با سرمايه موسسه تكميل و به صورت يك مركز فرهنگي – هنري با ارائه آثاري از حضرت امام خميني (س ) و آثاري از هنرمندان برتر اصفهان و ديگر نقاط كشور در زمينه هاي مربوط به  انقلاب اسلامي و امام خميني (س ) در 28 ارديبهشت 1375 و با حضور نوه محترم حضرت امام خميني (س ) فرزند مرحوم حاج سيد احمد خميني (ره) جناب آقاي حجت الاسلام حاج سيد حسن خميني دامه عزه و مسئولين شهر مورد بهره برداري قرار گرفت .   

 

اهداف :


پر واضح است كه تا انديشه اي در قالب هنري ارائه نگردد ماندگار نخواهد بود ؛ و با توجه به استعداد بالاي هنري در استان اصفهان نگارستان  امام خميني (س) به عنوان پايگاه هنري بمنظور جذب هنرمندان و آثار هنري برتر و سوق دادن آثار و افكار به سمت اهداف والاي انقلاب اسلامي و حضرت امام خميني (س ) معرفي و شروع به فعاليت نمود .

در همين راستا در حال حاضر بيش از 500 اثر هنري توليد و توسط مسئولين موسسه تهيه گرديده و ضمناً بيش از 300 هنرمند متعهد با نگارستان  امام خميني (س) در ارتباط هستند .
از جمله اهداف ديگر مي توان به برگزاري مراسمهاي هنري ، مذهبي و علمي و نمايشگاههايي به همين منظور اشاره نمود كه حجم زيادي از فعاليتهاي نگارستان را به خود اختصاص داده است .


بخشهاي مختلف نگارستان 


الف - بخشي از نگارستان  امام خميني (س) به موزه و نگارخانه دائمي در طبقه دوم اختصاص دارد كه تعداد محدودي از وسائل شخصي حضرت امام خميني (س ) ، نمونه اي از آثار معظم له شامل پيامهاي سياسي و ديني در كنار آثار برجسته هنرمندان در زمينه انديشه ها و افكار حضرتش در معرض ديد عموم قرار گرفته است . 

ب -  نگارخانه ادواري بخش ديگري  ازنگارستان را شامل مي شود كه به مناسبتهاي مختلف آثار فردي يا گروهي متناسب با اهداف تعيين شده موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (س) در آن به نمايش گذاشته مي شود .

 


ج - 
نمايشگاه و فروشگاه كتاب نگارستان مجموعه اي است كه در اين بخش آثار منتشر شده موسسه اعم از كتاب ، عكس ، نوارهاي كاست و آثار هنري در ارتباط با موضوع در معرض ديد و فروش قرار گرفته است . در اين بخش كليه آثار تأليفي حضرت امام خميني (س ) و يادگاران آن حضرت نيز در اختيار عموم قرار دارد .

 

د - با توجه به تجهيز سالن نمايش نگارستان در طبقه زيرين نگارستان ، مجموعه سخنراني ، برگزاري نمايش هاي هنري اعم از تئاتر ، پخش فيلم و سمينارهاي ويژه برگزار است  . اين مجموعه با بهره گيري از امكانات سمعي و بصري روز توانسته است برنامه هاي زنده تلويزيوني و سمينارهاي علمي موفقي را به اجرا در آورد .

 


دسته ها : هنر
1390/10/4 8:18 صبح
Susa Web Tools

Susa Web Tools


ساعت فلش


Pichak go Up
تماس با ما

کد تماس با ما


مترجم سايت

مترجم سايت

جاوا اسكريپت

X